
Monday, January 12, 2009
Aktiviti yang penuh mgg lalu.
aktiviti aku hujung minggu amat memenatkan.
Mula pada jumaat, aku balik rumah jam 5 dan terus ambil apa yang telah bini aku packingkan untuk dibawa ke seremban dan melaka. setelah aku ambil semua anak-anak aku tunggu wife di Komuter Kajang. Jam 6.30 aku bertolak ke Royal Bintang Seremban. Aku guna GPS HTC aku dan set nak guna jalan LEKAS. Tapi rupanya jalan LEKAS tue belum abis siap.. kemudian gunakan jalan lama Kajang-Seremban untuk sampai ke Seremban. Aku dinner kat seremban, kedai tepi jalan dan melayan sup daging dll. Setelah selesai aku bertolak ke hotel.
Sebelum aku sampai ke hotel aku confirmkan dengan Sec. aku supaya book katil KING. Yela kalau tak mana muat nanti kan? Sampai di hotel aku terus check in dan setelahs elesai urusan anak aku terus masuk ke bilik MEETING. Bilik Boadroom 1. Aku tengok semua Prof. 2 dah ada dan aku org ke 13 daripada 14 yang terlibat dalam projek Nusajaya ini. Semuanya Prof2... kecuali aku yang anak ikan. setalah bincang2 dan sambung pada keesokkannya. Aku kena balik awal sebab aku ada field work kat Pantai Tanjung Puteri plak.
Aku gerak dari hotel jam 12.30 pm. Kembali Set GPS aku untuk ambil adik Ipar di Matrikulasi Lundang. sampai di lundang jam 1.45pm. Kemudian teruskan perjalanan untuk ke Mahkota Hotel Melaka. Dalam perjalanan ke melaka aku Makan Tengah Hari di Sawit Corner. Tempat tue suasana dalam ladang kelapa sawit tapi oklah.. nyaman dan makanan pun ok. Sampai di Melaka jam 3 pm dan aku lupa plak aku booking bilik jenis apa. ye la dalam dua bulan nie aku telah dan akan pergi berbelas hotel. Mana nak ingat semuanya dengan kerja yang banyak lagie. Kemudia aku bagi confirmation num. dan diorang check yang aku book 1 bedroom apartment.. oklah dan lokasinya dalah di blok Jasmine. kemudian aku terus ke bilik dan lihat bilik aku depan pool.. apa lagie anak aku pun menjeritlah ajak pergi.. Dengan keletihan aku bawak anak aku ke pool.. kemudian adik ipar aku bawa anak aku yang no. 3. seronok sungguh mereka main air. Yang no 3 tue siap menyelam sampai merah mata. baru dua tahun tapi tak takut air. kakaknya yang 4 tahun pun takut air.
Setelah penat main air.. jam hampir kul 5.30 petang. aku pun ajak anak aku naik untuk siap makan di umbai. jam 6.30 aku sampai di umbai dan tengok org tak ramai lagie.. apa lagie kasi orderlah. ikan jenahak, udang butter, kupang, sotong, ketam dll. Haziq plak penat main air sampai tak bangun2 dalam kereta. setelah selesai makan dan segalanya.. aku meronda di Pahlawan Mall. kemudian sampai di Hotel jam 11.00 pm.
Hari ahad pagie Alil dah call ajak sarapan di gerai mee bodoh kat Tengkera.. setelah dia ambik dengan Volvo S40 baru dia, kami terus ke gerai tersebut.. aku tengok.. punyalah ramai orang dan siap Q untuk tunggu meja.. pegh... jual tak mahal sangat dalam rm1.40 sepinggan. aku lihat pakcik yang tukang masak tue tak duduk diam goreng mee. sampaikan bila tak ada keje.. tangan still buat keje.. iaitu ketuk meja.. hehhehehe
Setelah makan aku ke hotel dan Ana nak jumpa Za. Aku dan alil bincang projek di lobi bawah. kemudian setelah selesai Alil bawak aku makan di kedai dekat Mahkota prade. kedai asam pedas.. katanya banyak Artis makan kat situ. Aku makan ketam goreng je.. .. bini aku dan adik ipar aku makanlah..
Setelah makan aku pun gerak ke Tg. Puteri untuk buat keje aku. Setelah selesai kerja aku aku hantar adik ipar ke Lundang dan aku berangkat dengan oddesey aku ke Kajang. Sebelum sampai bini aku nak tengok progress rumah kami di Vista Emas. Wow.. pagar dah pasang dan kashran dah tabur... moga-moga boleh duduk april ini setelah mengkayakan oarang lain dengan menyewa.. hehehhehe


Mula pada jumaat, aku balik rumah jam 5 dan terus ambil apa yang telah bini aku packingkan untuk dibawa ke seremban dan melaka. setelah aku ambil semua anak-anak aku tunggu wife di Komuter Kajang. Jam 6.30 aku bertolak ke Royal Bintang Seremban. Aku guna GPS HTC aku dan set nak guna jalan LEKAS. Tapi rupanya jalan LEKAS tue belum abis siap.. kemudian gunakan jalan lama Kajang-Seremban untuk sampai ke Seremban. Aku dinner kat seremban, kedai tepi jalan dan melayan sup daging dll. Setelah selesai aku bertolak ke hotel.
Sebelum aku sampai ke hotel aku confirmkan dengan Sec. aku supaya book katil KING. Yela kalau tak mana muat nanti kan? Sampai di hotel aku terus check in dan setelahs elesai urusan anak aku terus masuk ke bilik MEETING. Bilik Boadroom 1. Aku tengok semua Prof. 2 dah ada dan aku org ke 13 daripada 14 yang terlibat dalam projek Nusajaya ini. Semuanya Prof2... kecuali aku yang anak ikan. setalah bincang2 dan sambung pada keesokkannya. Aku kena balik awal sebab aku ada field work kat Pantai Tanjung Puteri plak.
Aku gerak dari hotel jam 12.30 pm. Kembali Set GPS aku untuk ambil adik Ipar di Matrikulasi Lundang. sampai di lundang jam 1.45pm. Kemudian teruskan perjalanan untuk ke Mahkota Hotel Melaka. Dalam perjalanan ke melaka aku Makan Tengah Hari di Sawit Corner. Tempat tue suasana dalam ladang kelapa sawit tapi oklah.. nyaman dan makanan pun ok. Sampai di Melaka jam 3 pm dan aku lupa plak aku booking bilik jenis apa. ye la dalam dua bulan nie aku telah dan akan pergi berbelas hotel. Mana nak ingat semuanya dengan kerja yang banyak lagie. Kemudia aku bagi confirmation num. dan diorang check yang aku book 1 bedroom apartment.. oklah dan lokasinya dalah di blok Jasmine. kemudian aku terus ke bilik dan lihat bilik aku depan pool.. apa lagie anak aku pun menjeritlah ajak pergi.. Dengan keletihan aku bawak anak aku ke pool.. kemudian adik ipar aku bawa anak aku yang no. 3. seronok sungguh mereka main air. Yang no 3 tue siap menyelam sampai merah mata. baru dua tahun tapi tak takut air. kakaknya yang 4 tahun pun takut air.
Setelah penat main air.. jam hampir kul 5.30 petang. aku pun ajak anak aku naik untuk siap makan di umbai. jam 6.30 aku sampai di umbai dan tengok org tak ramai lagie.. apa lagie kasi orderlah. ikan jenahak, udang butter, kupang, sotong, ketam dll. Haziq plak penat main air sampai tak bangun2 dalam kereta. setelah selesai makan dan segalanya.. aku meronda di Pahlawan Mall. kemudian sampai di Hotel jam 11.00 pm.
Hari ahad pagie Alil dah call ajak sarapan di gerai mee bodoh kat Tengkera.. setelah dia ambik dengan Volvo S40 baru dia, kami terus ke gerai tersebut.. aku tengok.. punyalah ramai orang dan siap Q untuk tunggu meja.. pegh... jual tak mahal sangat dalam rm1.40 sepinggan. aku lihat pakcik yang tukang masak tue tak duduk diam goreng mee. sampaikan bila tak ada keje.. tangan still buat keje.. iaitu ketuk meja.. hehhehehe
Setelah makan aku ke hotel dan Ana nak jumpa Za. Aku dan alil bincang projek di lobi bawah. kemudian setelah selesai Alil bawak aku makan di kedai dekat Mahkota prade. kedai asam pedas.. katanya banyak Artis makan kat situ. Aku makan ketam goreng je.. .. bini aku dan adik ipar aku makanlah..
Setelah makan aku pun gerak ke Tg. Puteri untuk buat keje aku. Setelah selesai kerja aku aku hantar adik ipar ke Lundang dan aku berangkat dengan oddesey aku ke Kajang. Sebelum sampai bini aku nak tengok progress rumah kami di Vista Emas. Wow.. pagar dah pasang dan kashran dah tabur... moga-moga boleh duduk april ini setelah mengkayakan oarang lain dengan menyewa.. hehehhehe


Thursday, January 8, 2009
Lawyer Payment for Seri Tanjung Bangi
Selasa lalu (6 Jan 09) aku terima call daripada lawyer Faizal di Saujana Impian mengatakan yang aku perlu bayar late-extention time untuk rumah seri tanjung. Aku tanya kenapa dan bila. Dia kata hari ini dan kena hantar ke lawyer LIM SOH & GOONTING di Jalan Masjid India. Mampuslah. aku ada banyak keje nak buat. Dia kata Lawyer Public bank tue suh bayar dulu baru boleh dapat extend masa dan kalau tak bayar hari ini rumah tue boleh kena lelong semula.
Apa lagi menyiraplah aku.. aku mintak no tel LIM SOH dan call ngan sandy.. aku tanya apa kes.. setelah dia terangkan barulah aku tahu benda sebenarnya.. tapi yang tak baiknya dia kata rumah tue boleh dilelongkan semula sebab lawyer aku tak buat payment dll... mmm entahlah.... lawyer punya pasal/... jangan aku jadik mangsa sudahlah.
Lawyer aku suruh aku pergi jalan masjid india dan buat payment.. mana aku ada msa nak pergi on the spot.. lastly aku suh lawyer aku pergi dan pakai duit dia dulu.. dan semalam (rabu) aku pergi ke lawyer aku dan bayar bayaran extention masa tue dan sekali ngan payment lawyer aku berjumlah rm 2996++ total bayaran lawyer adalah hampir 4k.. banyak tue.
dulu bank akan tanggung bayaran lawyer tapi kini hanya untuk properties yang lebih 100k aje..
apa-apa pun tenant dah masuk dan senang sikit hati, cuma grill belum siap lagie... tenant aku duduk rumah yang tak ada grill....hehehhe
Apa lagi menyiraplah aku.. aku mintak no tel LIM SOH dan call ngan sandy.. aku tanya apa kes.. setelah dia terangkan barulah aku tahu benda sebenarnya.. tapi yang tak baiknya dia kata rumah tue boleh dilelongkan semula sebab lawyer aku tak buat payment dll... mmm entahlah.... lawyer punya pasal/... jangan aku jadik mangsa sudahlah.
Lawyer aku suruh aku pergi jalan masjid india dan buat payment.. mana aku ada msa nak pergi on the spot.. lastly aku suh lawyer aku pergi dan pakai duit dia dulu.. dan semalam (rabu) aku pergi ke lawyer aku dan bayar bayaran extention masa tue dan sekali ngan payment lawyer aku berjumlah rm 2996++ total bayaran lawyer adalah hampir 4k.. banyak tue.
dulu bank akan tanggung bayaran lawyer tapi kini hanya untuk properties yang lebih 100k aje..
apa-apa pun tenant dah masuk dan senang sikit hati, cuma grill belum siap lagie... tenant aku duduk rumah yang tak ada grill....hehehhe
Friday, January 2, 2009
Rumah Vista - Updated 25 Dec 2008
Rumah dah hampir siap semua dengan jalan dan drainage.
Interest pun dah kena bayar sehingga rm750 sebulan...
moga2 dapatlah duduk dalam bulan 4 ini.
Gambar Semasa
Interest pun dah kena bayar sehingga rm750 sebulan...
moga2 dapatlah duduk dalam bulan 4 ini.
Gambar Semasa


Monday, December 22, 2008
Ragam Pemandu Bas

Kebanyakkan semenjak dua menjak ini aku lihat banyak sangat kejadian bas kemalangan dan terbabas. aku mulanya tak berapa setuju kerana macam tak logik alasan orang yang bas bawa laju dan sebagainya.
Tapi apa yang aku alamai dua minggu lalu (6 dec 2008) semasa aku ke Cameron Highlands bawa anak-anak dan wife makan strawberry.. aku lihat ada sebuah bas dalam keadaan laju.. aku mengokorinya (dengan jarak selamat) dan lihat meter kereta aku dah dekat 130kmj. sedangkan had laju bas di highwaya dalah dalam 100 - 110 kmj...
baru lah aku percaya yang memang ada bas yang bergerak laju yang mana boleh emngakibatkan kemalangan jalan raya.
Rumah Sri Tanjung

Hari sabtu lalu, aku telah membasuh rumah Seri tanjung kerana ada tenant nak masuk 25 Dec ini. So aku gerak dari umah jam 8.45 am dan telah singgah ke kedai hardware untuk beli pengikat langsir kerana masa mgg lepas ada yang tak cukup.
Sampai aje di seri tanjung, aku terus angkat barangan untuk dibawa kedalam rumah. Setelah membaiki besi langsir, aku mula membasuh dengan membasuh bilik2 dahulu. kemudian ruang tamu dan seterusnya dapur dan beranda belakang. Selesai kerja pada jam 12 tengah hari dan terus balik rumah kerana ada urusan lain yang perlu di selesaikan. Tetapi sehingga hari ini masih menerima call untuk sewa rumah tersebut. panas jugak area rumah tue..
Sunday, December 7, 2008
Balik Kg Raya AidilAdha
Selamat Hari Raya..
Semalam aku bertolak balik ke Kuantan jam 9 pagi. dan jam 10 sampai di jalan Bellamy dekat istana negara untuk makan ikan bakar. Ngidam agaknya.. sampai jam 10 aku orang pertama. Selang 20 init dah ada sekat 5 keluarga yang datang. Ada seorang akak tue tanya aku selalu ke makan di sini, aku cakap adalah seminggu sekali atau dua minggu sekali. tapi orang umah biasalah makan hari keje. Dia cakap kat sini kalau lebih jam 11 akan bersesak2.. So aku rasa kedai nie memanglah ok dan menjadi tumpuan ramai. Selepas ku makan Udang bakar, ikan pari, kembong, dan talapia bakar di samping kerabu salon dan kacang botol, aku pun nak bergerak balik ke Kuantan. Kemudian bini aku cakap yang anak ke empat aku si fathiah tue berak.. so selepas basuh berak cariklah pakaian dia. tengok2 taka da. aku tanya bini aku.. dia kata tak ambik ke beg merah dekat pintu. aku cakap tak.. apa lagie menyirap lah.. tapi nasib baik dah lama kawin ... dah memahami kutranglah marah maybe salah amsing2..
kemudian aku decide untuk balik ke Kajang untuk ambik beg anak aku. Jam 1 petang aku sampai ke tol Gombak.. tetiba aku tengok tol smart tag pun jem.. lepas masuk ke smart tag.. aku tengok kereta dah bersusun.. aku rasa maybe ada road block kat stesen timbang JPJ gombak. Kemudian aku dengar radio Hot FM kata jem kat Lebuhraya MTD dari tol gombak ke Terowong karak.. Wow.. tak pernah aku terbabit dalam jem yang panjang sedemikian...
kemudian aku tabahkan hati mengharungi ranjau perjalanan tersebut. Kemudian aku tengok banyak kereta mamat singapore seperti Astima, Harrier, Stream Accord dll lagie potong ikut line kiri. aku pun menyirap lah.. sampaikan ada sebuah tue melintang tengah jalan sebab nak pergi dari lane kanan ke kiri sekali untuk potong Q. Beginikah etika pemandu singapore yang hipokrit. Mereka dalam perjalanan ke Genting...
Sampai di terowong jam 3 petang.. dan kemudian slightly smooth.... oklah aku sampai ke kuantan, umah mak mertua jam 5 petang... penat nak mampus...
aku tidur awal jam 10 malam keletihan.. tetiba aku dengar telifon aku berbunyi jam 4 pagi.. bapak aku miss call 5 kali.. Aku tertanya kenapa, mesti ada hal penting. kemudian aku call bapak aku then dia cakap mak long aku meninggal kat Kuantan tapi nak kebumikan kan dekat Raub.. jam 7.30 pagi aku ambik bapak aku dan abang aku dan terus ke Raub..... dan setel;ah selesai proses kebumian, aku kembali ke Kuantan jam 6.30 petang dalam hujan yang lebat.
Itulah kisah kepenatan 2 hari yang penuh dengan cerita dan pengalaman baru.
Wassalam
Selamat HAri Raya Aidil Adha. Semoga korban yang kita lakukan tahun ini diberkati Allah. Dan pahamilah dengan teliti erti dan proses Korban yang sebenarnya. Jangan kita kerugian dan sis-sia sahaja berkorban.
Semalam aku bertolak balik ke Kuantan jam 9 pagi. dan jam 10 sampai di jalan Bellamy dekat istana negara untuk makan ikan bakar. Ngidam agaknya.. sampai jam 10 aku orang pertama. Selang 20 init dah ada sekat 5 keluarga yang datang. Ada seorang akak tue tanya aku selalu ke makan di sini, aku cakap adalah seminggu sekali atau dua minggu sekali. tapi orang umah biasalah makan hari keje. Dia cakap kat sini kalau lebih jam 11 akan bersesak2.. So aku rasa kedai nie memanglah ok dan menjadi tumpuan ramai. Selepas ku makan Udang bakar, ikan pari, kembong, dan talapia bakar di samping kerabu salon dan kacang botol, aku pun nak bergerak balik ke Kuantan. Kemudian bini aku cakap yang anak ke empat aku si fathiah tue berak.. so selepas basuh berak cariklah pakaian dia. tengok2 taka da. aku tanya bini aku.. dia kata tak ambik ke beg merah dekat pintu. aku cakap tak.. apa lagie menyirap lah.. tapi nasib baik dah lama kawin ... dah memahami kutranglah marah maybe salah amsing2..
kemudian aku decide untuk balik ke Kajang untuk ambik beg anak aku. Jam 1 petang aku sampai ke tol Gombak.. tetiba aku tengok tol smart tag pun jem.. lepas masuk ke smart tag.. aku tengok kereta dah bersusun.. aku rasa maybe ada road block kat stesen timbang JPJ gombak. Kemudian aku dengar radio Hot FM kata jem kat Lebuhraya MTD dari tol gombak ke Terowong karak.. Wow.. tak pernah aku terbabit dalam jem yang panjang sedemikian...
kemudian aku tabahkan hati mengharungi ranjau perjalanan tersebut. Kemudian aku tengok banyak kereta mamat singapore seperti Astima, Harrier, Stream Accord dll lagie potong ikut line kiri. aku pun menyirap lah.. sampaikan ada sebuah tue melintang tengah jalan sebab nak pergi dari lane kanan ke kiri sekali untuk potong Q. Beginikah etika pemandu singapore yang hipokrit. Mereka dalam perjalanan ke Genting...
Sampai di terowong jam 3 petang.. dan kemudian slightly smooth.... oklah aku sampai ke kuantan, umah mak mertua jam 5 petang... penat nak mampus...
aku tidur awal jam 10 malam keletihan.. tetiba aku dengar telifon aku berbunyi jam 4 pagi.. bapak aku miss call 5 kali.. Aku tertanya kenapa, mesti ada hal penting. kemudian aku call bapak aku then dia cakap mak long aku meninggal kat Kuantan tapi nak kebumikan kan dekat Raub.. jam 7.30 pagi aku ambik bapak aku dan abang aku dan terus ke Raub..... dan setel;ah selesai proses kebumian, aku kembali ke Kuantan jam 6.30 petang dalam hujan yang lebat.
Itulah kisah kepenatan 2 hari yang penuh dengan cerita dan pengalaman baru.
Wassalam
Selamat HAri Raya Aidil Adha. Semoga korban yang kita lakukan tahun ini diberkati Allah. Dan pahamilah dengan teliti erti dan proses Korban yang sebenarnya. Jangan kita kerugian dan sis-sia sahaja berkorban.
Subscribe to:
Posts (Atom)




