Thursday, January 8, 2009

Lawyer Payment for Seri Tanjung Bangi

Selasa lalu (6 Jan 09) aku terima call daripada lawyer Faizal di Saujana Impian mengatakan yang aku perlu bayar late-extention time untuk rumah seri tanjung. Aku tanya kenapa dan bila. Dia kata hari ini dan kena hantar ke lawyer LIM SOH & GOONTING di Jalan Masjid India. Mampuslah. aku ada banyak keje nak buat. Dia kata Lawyer Public bank tue suh bayar dulu baru boleh dapat extend masa dan kalau tak bayar hari ini rumah tue boleh kena lelong semula.

Apa lagi menyiraplah aku.. aku mintak no tel LIM SOH dan call ngan sandy.. aku tanya apa kes.. setelah dia terangkan barulah aku tahu benda sebenarnya.. tapi yang tak baiknya dia kata rumah tue boleh dilelongkan semula sebab lawyer aku tak buat payment dll... mmm entahlah.... lawyer punya pasal/... jangan aku jadik mangsa sudahlah.

Lawyer aku suruh aku pergi jalan masjid india dan buat payment.. mana aku ada msa nak pergi on the spot.. lastly aku suh lawyer aku pergi dan pakai duit dia dulu.. dan semalam (rabu) aku pergi ke lawyer aku dan bayar bayaran extention masa tue dan sekali ngan payment lawyer aku berjumlah rm 2996++ total bayaran lawyer adalah hampir 4k.. banyak tue.

dulu bank akan tanggung bayaran lawyer tapi kini hanya untuk properties yang lebih 100k aje..

apa-apa pun tenant dah masuk dan senang sikit hati, cuma grill belum siap lagie... tenant aku duduk rumah yang tak ada grill....hehehhe

No comments: