Thursday, May 21, 2009

Sukan Tahunan Tadika Tunas Permata

Sukan tahunan tunas permata telah di adakan pada 16 mei 2009 yang lalu.. Anak aku ada dua orang yang masuk.. 5 tahun dan 6 tahun.. Pagi-pagie lagie dah kejutkan aku dan bini aku kerana xcited nak pergi sukan... jam 7.30 pagie dah siap.. bersarapan kejap di Selera Bonda di Hentian Kajang.. dan sampai ke Stadium UKM jam 8.30 pagie..

mereka bermula dengan perbarisan masuk dan pembacaan ikrar. si haziq mengetuai perbarisan rumah hijau dengan membawa bendera rumah hijau. Kemudian dengan persembahan tarian kitaro... boleh tahan jugak budak2 ini melakukan tarian kitaro.. dengan bantuan ajar oleh cikgu-cikgu mereka.. tengah2 kepanasan.. anak kedua aku si fatin tetiba menangis... hahahhah then cikgu dia tarik keluar... dan bila aku tanya kenapa dia kata panas dan nak minum air.. hahahahha boleh gitu.... then aku bawak ke tempat mak dia duduk dan terus minum air. lepas minum air dah tak nak masuk perbarisan dan main suka.. so dia dikira tarik dirilah hehehehheh

acara bermula dengan pelajar 4 tahun.. ekmudian 5 tahun dan seterusnya 6 tahun.. si haziq denga penuh semangat masuk acaranya dengan happy.. boleh tahan gak anak aku nie.. cuma ada antara ahli kumpulan lain yang kurang mneyrlah.. so haziq tak dapat kejar semuanya.. oklah.. ada dapat no 1, ada no 2 dan ada juga no4. dan perbarisan dimenangi oleh rumah haziq jua...

Aku nampak kalau bebudak nie kita ajar dan bagi sentuhan awal tentang sukan.. mereka boleh terus maju hingga sampai juara dunia.. macam nicol ke.. etc..


Perbarisan dan tarian kitaro..

aksi juara si haziq... lari punyalah laju.. memang ikut ayahnya masa muda-muda... hehhehe