Tuesday, April 21, 2009

Pesta Buku Antarabangsa 2009 PWTC

Semalam... 20 hb april.. aku telah pergi ke KL book fair... sebelum tue aku ambil anak kedua aku iaitu fatin untuk pergi bersama.. fatin nie jenis yang suka baca buku, colour buku etc yang berkaitan dengan pen dan buku.. oklah.. Abangnya asyik dengan games dan kartun aje... aku bagi warning pada Haziq, kalau nak ikut aku ke pesta buku kena baca buku dan hafaz doa2 dan buat keje rumah.. so far fatin yang umur 4 tahun setengah dah boleh hafal doa2 basic, doa ibu bapa, al fatihah 4 kul etc....

Aku sampai ke PWTC jam 12.25 tgh.. jalam jem.. dan parking penuh.... kerana ada juga konvo MUST di situ.. so aku pun carik parking di Stesen Putra.. jam 1 baru dapat parking... Aku tengok ramai orang datang dan penuh gak lah.... aku terus ke tingkat 3 dulu sebab aku nak beli buku untuk pengajaran dan penyelidikan... setelah pilih.. aku listkan... wow.... 5k semuanya.. then aku buat final selection,... baru lah aku dapat beli beberapa buku yang dirasakan paling penting....

Buku yang aku beli adalah ;
1) Kaedah dan Statistik Penyelidikan Lanjutan – edisi 4 - rm 43.10
2) Kaedah dan Statistik Penyelidikan Lanjutan – edisi 5 - rm 47.60
3) Kaedah dan Statistik Penyelidikan Lanjutan – edisi 6 - rm 47.60
4) Numerical Modeling of Water waves – rm 467.50
5) Ocean Energy – rm 519.80
6) GIS – Analisis Guna Tanah – rm 36.00
7) Spatial Stastistics for GIS - rm40

Kemudian aku ke bahagian kanak-kanak.. sebab aku dah janji ngan Fatin jika dia rajin baca buku aku kan beli buku untuk dia.. so aku belilah buku cerita untuk dia... Buku yang aku beli untuk fatin adalah..

1) 9 buku cerita bahasa inggeris tentang haiwan dan kehidupan
2) 6 buku certa pasal nabi-nabi Islam
3) Buku panduan ambil air sembahyang
4) Buku lukisan – how to start drawing
5) Buku warna

Walaupun abis seribu lebih.. tapi berbaloi lah dengan maklumat yang kita dapat daripada pembacaan buku tersebut. Semoga ianya akan membantu kita dalam kehidupan seharian kita.

Tapi aku tengok kaum melayu banyak/penuh di bahagian majalah dan buku cerita.. novel etc.. dan kaum lain di ruangan buku ilmiah dan knowledge based.

2 comments:

azlina said...

aku g gak, tapi hari sabtu la. ramai org, kebanyakkannya budak sekolah. sampai tak leh nak cari buku. sudahnya layan anak aku dua org tu, bapaknyer jer yang g cari buku.

agak2 kalo tak guna resti buku tu, ko pass kat aku jer ler hehe , bleh buat claim income tax ;)

KEOWN said...

kekekkekek

tu sebab aku gie waktu keje.. baru boleh pilih buku sambil baring hahhahahah

dan tue sebab aku bawak sorang aje anak aku.. beli buku banyak2 balik dia kongsilah baca ngan abang dan adik dia...

nak pas buku boleh .. tapi resit aku lah yang simpan.. hehehhe